Известие

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем с топлото на 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Странен проблем с топлото на 156

    Колата е АР 156/2,4JTD/99г. Ще се опитам да обясня възможно най-точно странния проблем.
    Сутрин паля(без проблеми),режима на климатроника е на AUTO,градусите са настроени на 24,а струята на въздуха съответно на "централно-крака". На място стоя около 2-3мин,тръгвам и карам около 7-8-9км градско или около 10-15мин минимум за да тръгне да духа топло!?! Т.е. докато темп на таблото не покаже около 80 градуса. А той лъже-показва около 10-15 градуса по-малко. Колата трябва да я сръчкам сериозно за да прегрее малко за да почне да духа топло в купето... Обаче! Ако оставя струята на въздуха да е на положение "прозорци-крака" нещата се променят. Тогава тръгва да духа по табло на около 51-52 градуса,малко след като отлепи стрелката,реално на около 66-67градуса... т.е. трябва да мина 3 пъти по-малко растояние и км за да тръгне да духа топло.
    Въпросите ми са: нормално ли е,според зависи къде е кнопката за струята на въздуха,да има голяма разлика във времето в което започва да духа топло?!? свързани ли са климатроника и датчика на термостата по някакъв начин,евентуално да го сменя и да видя някаква разлика има ли. А термостата е сменян скоро,но без датчика. Или пък проблема е в самия климатроник. Или пък просто това си е нормално и е така и при другите Алфи JTD.

    П.С. Ако оставя струята да е на "прозорци-крака" както казах доста по-бързо започва да духа топло-след 2-3км и веднага след като почне да духа прехвърлям на "централно-крака"-където е проблема...оп-няма проблеми-духа си,въпреки ,че не е стигнало 80градуса по табло! Това вече пък ми е още по-странно...
    Предполагам,че го обясних доста объркващо,но ще отговарям на въпроси
    Last edited by rado_ss; d.m.y г., 16:05.
    sigpic
    Alfa Romeo 156 / 2.4JTD / '99 / 100kW + чип мунинг


  • #2
    Ами по описанието ти според мен имаш блокирала клапа в панела на парното, трябва да свалиш жапката и да огледаш коя ти прави номера докато променяш позицията на духане. А що се отнася до температурата и при мен стрелката показва по малко от нормалното ,при положение ,че смених термостат. Най- вероятно съм сложил дефектен това е честа практика при нашия пазар който изобилства от фалшиви части.
    sigpic Alfasud/156 1.8ex
    156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

    Comment


    • #3
      Е ако клапата е блокирала то изобщо няма да тръгне да духа на "централно-крака",а то духа,но като запаля колата на тази позиция(централно-крака) включва мнооогооо по-късно отколкото ако е на "прозорци-крака".... Мисля си,че май ще е някакъв модул на климатроника.
      sigpic
      Alfa Romeo 156 / 2.4JTD / '99 / 100kW + чип мунинг

      Comment


      • #4
        Според мен е нормално първо да тръгва да обдухва прозорите. Климатроника мисля, че взима инфо от датчика върху термостата.
        Alfa Romeo 166 2.0 TS 2001

        Comment


        • #5
          Ами донякъде има логика и това си го мислех,НООООО не може да чакам колата да ми стане 92-93 градуса за да имам топло...нали се сещаш,че зимата трудно се постигат тези градуси. А и то не духа само на джамовете а и в краката
          Моля някой с 2,4ЖТД да пробва сутрин като запали на каква темп. му тръгва парното на "централно-крака" на AUTO,и на другата сутрин да засече пак на каква темп. му тръгва "прозорци-крака". Мисля че така ще разбера имам ли проблем или не.
          И този който го пробва нека ПРЕДИ да запали да си нагласи кнопката за струята на въздуха!
          sigpic
          Alfa Romeo 156 / 2.4JTD / '99 / 100kW + чип мунинг

          Comment


          • #6
            Аз пък мисля, че не взима нищо от датчика на термостата.
            И ще е интересно да пробваш и на другите позиции кога почва да духа.
            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
            Lancia Kappa JTD '98 -

            Comment


            • #7
              Щом отлепи стрелката от 50гр. вече духа топло.
              sigpic Alfasud/156 1.8ex
              156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

              Comment


              • #8
                А защо не опиташ да включиш да духа на някоя степен 1,2,3,4 при 50-60 градуса и да видиш дали духа топло?Ако не духа значи се бъзика клапата.
                Климатроника не решава къде да духа, духа там където му кажеш.

                ---------- Post added at 19:11 ---------- Previous post was at 19:09 ----------

                Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                Аз пък мисля, че не взима нищо от датчика на термостата.
                И ще е интересно да пробваш и на другите позиции кога почва да духа.
                Трябва да взима от там, защото на позиция "auto" започва да духа на около 50 градуса.
                sigpic
                "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                Comment


                • #9
                  Има си друг, негов си датчик. Даже при 156 май са 3. Ако се вярва на аутодата.
                  Ще се опитам да обясня - в режим 'ауто' вентилатора духа много слабо в началото. Когато температурата на въздуха, минаващ през парното, стигне определена стойност (при 164 - 40 град.) започва да усилва. За целта има един т.н. 'mix air temperature' датчик. А както казах, при 156 май са 3 такива датчика.
                  Last edited by didod; d.m.y г., 19:19.
                  Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                  Lancia Kappa JTD '98 -

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                    Има си друг, негов си датчик. Даже при 156 май са 3. Ако се вярва на аутодата.
                    Ще се опитам да обясня - в режим 'ауто' вентилатора духа много слабо в началото. Когато температурата на въздуха, минаващ през парното, стигне определена стойност (при 164 - 40 град.) започва да усилва. За целта има един т.н. 'mix air temperature' датчик. А както казах, при 156 май са 3 такива датчика.
                    Трябва да взима инфо от датчик, иначе ще е голяма недомислица.При мен обаче не духа изобщо, само като стигне градуси.Утре сутринта ако не забравя, ще съм категоричен по въпроса.
                    Last edited by Kuker; d.m.y г., 19:24.
                    sigpic
                    "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                    Comment


                    • #11
                      Тоя на термостата е за вентилаторите на охлаждането.
                      sigpic Alfasud/156 1.8ex
                      156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

                      Comment


                      • #12
                        аз смених термостата и почна да стопля вътре 2 пъти по бързо (1.9 жтд 02г)
                        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD CF3 115CV {06.01г.} Progression / Limited edition (I) My love
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Така колеги след малко проби ето какво установих:
                          С кнопката на:
                          1. "прозорци" и "прозорци-крака" започва да духа на 50-52градуса по табло или т.е след 2-3мин каране,което за мен е нормално!
                          2. "централно" и "централно-крака" започва да духа на около 80-85гр. по табло или след 10-15мин каране!

                          А иначе перката на 1,2,3 или 4 си работи нормално и на около 50-52 градуса си духа топличко.
                          Ако почне да духа на някое положение от т.1 и превъртя кнопката на някое положение от т.2 няма проблеми-духа централно и при 50-52гр. Проблемът идва ако съм оставил кнопката на някое положение от т.2 преди да запаля колата...ако не превъртя ръчно след това ще има да чакам....
                          Знам,че ще кажете ръчно да си включвам перката или да я оставя на някое от положение от т.1,но колеги все пак съм алфист и се грижа за колата си,а и това ме дразни

                          А и наистина в АутоДата има такъв написан проблем с това на всички 156 2,4ЖТД с климатроник. Проблемът се появявал при една от тези причини:
                          1. Ако закачиш акумулатора и веднага дадеш контакт. (просто трябва да се изчакат поне 2мин след като закачиш акумулатора преди да дадеш контакт,не съм го пробвал)
                          2. Имало някакъв Mix Air sensor и някакъв direction sensor които се скапвали (това беше мноогоо грубо преведено от мен а и в момента нямам аутодата на този комп да видя точното наименование на сензорите)
                          Според мен проблема ми е в някой от тези датчици свързани с пускане на топлото през някой от ЦЕНТРАЛНИТЕ отвори,а не от загряването на колата(както казах за 2-3мин отлепя от 50гр.),термостата,перката на топлото или клапата... луда работа...струва ми се,че когато е включено да духа през някой от централните отвори не може да си вземе правилната температура за да пусне въздуха вътре в купето. Нещо се шашка тогава.
                          Last edited by rado_ss; d.m.y г., 20:39.
                          sigpic
                          Alfa Romeo 156 / 2.4JTD / '99 / 100kW + чип мунинг

                          Comment


                          • #14
                            Моля някой да ми обясни от долната картинка,къде се намират първите три сензора. Последните 2 ги знам. Днес разкачих акумулатора,чаках 5мин след като го закачих но проблема си остава
                            Attached Files
                            sigpic
                            Alfa Romeo 156 / 2.4JTD / '99 / 100kW + чип мунинг

                            Comment


                            • #15
                              Първия е на изпарителя.Ето това е.
                              Attached Files
                              Last edited by Kuker; d.m.y г., 18:58.
                              sigpic
                              "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                              Comment

                              Working...
                              X